Join Me

14 September 2015

Kenali Tanda2 Rahim Jatuh

Founder JAMU JELITA DARA BACHOK


Masalah rahim/peranakan (prolapse) jatuh adalah antara masalah yang menjadi kerisauan buat para wanita. Kalau masa pantang, waktu mengurut tu mak bidan biasanya akan mengamalkan ‘sengkak’ kerana dipercayai mampu menaikkan semula rahim selepas bersalin. Sakitnya tak usah cakap boleh nangis, siap ada bunyi ‘kluk’ lagi. Tapi lepas aje mengurut dan angkat peranakan tu badan rasa lebih segar dan ringan. Itulah penting adanya mak bidan datang mengurut selepas bersalin selain amalan pantang yang betul :)
Namun, ada juga yang mengalami masalah rahim jatuh ini disebabkan otot-otot rahim yang telah lemah selepas melahirkan anak. Masalah ini boleh diklasifikasikan kepada 3 peringkat bergantung pada posisi rahim iaitu:

Tahap 1 : rahim hanya turun sedikit dari tempat asal, biasanya tiada sebarang simptom dirasakan. Boleh dikesan apabila mengurut atau melakukan ujian kesihatan seperti pap smear.

Tahap 2 : Sebahagian rahim sudah terkeluar dari salur vagina.

Tahap 3: keseluruhan rahim terkeluar dari saluran vagina. Ia kelihatan seperti seketul daging yang terkeluar dan boleh dilihat dengan jelas apabila mengcakung. Tak sanggup saya tunjukkan gambarnya, amat ngeri anda boleh cuba google sendiri ya.
Kenapa masalah rahim jatuh ni sangat membimbangkan wanita?

Ini kerana kesan buruknya bukan sahaja boleh menggugat keharmonian rumahtangga, tapi amat membahayakan kesihatan. Rahim jatuh amat menyakitkan dan heavy bleeding boleh berlaku apabila keseluruhan rahim terkeluar dari faraj. Lagi teruk apabila keseluruhan rahim mungkin terpaksa dibuang untuk merawat masalah ini. Nauzubillah.

====================================================================

sebab itulah Org tua dulu2 MERAWAT/MENCEGAH dengan mengamalkan jamu dan herba,walaupun pahit dan kelat telan je semata mata nak jaga kesihatan dalaman.

sekarang x perlu risau lagi kerana kami menyediakan HERBA MANJAKANI dalam kapsul yg mudah diambil,pilihan di tangan kita antara nak tak nak je ikhtiar.

saya FONDER JAMU JELITA DARA dari bachok sedia memberi khidmat nasihat untuk para wanita diluar sana,jangan risau rahsia anda milik kita berdua...

banyak kes saya jumpa rata2 dari awal wanita ini malu untuk share apa yg masalah mereka sebenarnya,lepas tu simpan sakit sorang2,suami pulak jenis x komplen so redha je walaupun x puas hati dengan servis di kamar...

jangan begitu ye syg,sama2 kita jaga kebahagian rumah tangga,JAMU JELITA DARA hanya RM40 sahaja untuk 1 bulan.

boleh follow FB: ATIEKAH MUSTAPHA FULL
FB PAGE: KOSMETIK BORONG MURAH

                                WHASSAP 019-9791822

COD/ BERIS/KUBANG KERIAN./KOTA BHARU

AGEN & PENGEDAR SELURUH KAWASAN DIPERLUKAN!!!!!

Tiada ulasan:

Popular Post