Join Me

31 Disember 2015

POWERGOLD TIPU KE???


Isu powergoldclub powergold999  serta  Amethyst termasuk dalam ‘watch list’ BNM sering jadi bahan untuk prospek mempersoalkan kredbiliti syarikat dengan perniagaan sedang berlangsung. Biar saya ringkaskan ikut point ringkas di sini.

1. Powergold sama seperti kedai emas biasa, cuma di onlinekan, kedai emas biasa ada berdaftar dengan Bank Negara ke?

2. Syarikat Amethyst sehingga sekarang sudah lebih 10 tahun menjadi supplier kepada banyak kedai emas di kawasan utara semenanjung malaysia. Terdapat pemborong yang membeli emas dari kilang Amethyst dan menjenamakan atas nama sendiri dengan cop di atas Gold Bar atau Dinar masing-masing.

3. Dari sinilah isu tersebut timbul, walau sudah di cop dengan jenama masing-masing tapi masih menggunakan nama Amethyst untuk promosi produk mereka. Malah membuat satu skim pelaburan emas baring atas duit, buat kaedah skim cepat kaya atas bersandarkan nama emas Amethyst.

4. Malah sewaktu Powergold mula-mula ditubuhkan, ada pihak menggunakan nama (powergoldclub dan powergold999) dan mereka menjalankan skim pelaburan emas tidak nyata serta tanpa lesen. Sejak itu ramai yang sudah terkena, laporan pun telah di buat kepada pihak BNM. Pihak penipu tadi sudah tutup operasi niaga mereka dan tidak dapat dijejaki tetapi hanya meninggalkan Syarikat Amethyst sebagai kambing hitam terhadap semua pertuduhan tersebut.

5. Syarikat Amethyst – Kilang emas mengeluarkan emas fizikal seperti bar emas, dinar emas, dan barang kemas seperti cincin, rantai,gelang loket dan subang. Bukan syarikat skim cepat kaya seperti yang didakwa.

6. Powergold.biz – Syarikat pemasaran bagi syarikat Amethyst. Juga turut membuka peluang kepada orang ramai untuk turut sama berniaga serta dapat menambah pendapatan dengan berniaga emas secara ‘dropship’,  buat promosi dan  pihak syarikat yang bekalkan emas tersebut. Beli EMAS dapat EMAS FIZIKAL… bukan KERTAS, atau EMAS ATAS ANGIN.

7. Tidak ada yang perlu diragukan, syarikat berdaftar dengan SSM berdaftar dengan Pihak Kastam (GST), sistem jual beli sama seperti kedai emas biasa, luaskan pasaran dengan membina networking, mengajak orang ramai membudayakan simpanan emas fizikal malah ahli berdaftar sudah mencecah 110 ribu orang dan syarikat belum pernah gagal membayar bonus kepada ahli-ahlinya :)

8. Untuk lebih yakin, anda boleh lah menghubungi pihak BNM (Bank Negara) sendiri dan bertanyakan status Powergold.biz sendiri.


Like Page:  http://on.fb.me/1mqPFMF

019-9791822



Tiada ulasan:

Popular Post